Ce lăţime va avea Pasajul „Octav Băncilă” şi câte benzi de circulaţie va avea

Reprezentanţii Primăriei Municipiului Iaşi au precizat care este stadiul lucrărilor de la Pasajul „Octav Băncilă” din Iaşi, precizând că proiectul iniţial al lucrării a fost modificat.


Pe data de 28 august 2014, ADRNE Piatra Neamț a aprobat revizuirea proiectului tehnic, iar termenul de implementare a proiectului este programat a fi prelungit până la data de 16 decembrie 2015. Valoarea contractului s-a redus cu 3,6 milioane lei, datorită renunțării la rampele şi breteaua de acces Arcu, iar noua soluţie tehnică avizată, piloţi de beton armat şi ziduri de sprijin din beton, va fi finanțată din economiile rezultate în urma licitației de lucrări, au mai precizat reprezentanţii Primăriei Iaşi, într-o postare pe contul oficial de Facebook.

Aceştia au mai arătat că, inițial, soluția prevăzută de proiectant pentru rampele de acces prevedea rampe de pământ armat. “Problema a apărut la momentul săpăturilor, când au fost descoperite rețele de canalizare care nu figurau în planurile oficiale transmise de către SC Apavital SA. A fost nevoie de devierea acestor rețele și de modificarea soluției tehnice pentru rampe, care să devină din piloți și ziduri de sprijin din beton armat”, susţin reprezentanţii municipalităţii.

Modificarea proiectului privind rampele de acces nu a modificat parametrii pasajului superior Octav Băncilă: platformă de 11,90 m, care cuprinde partea carosabilă (7,80 m, adică două benzi x 3,90 m fiecare) și două trotuare pietonale (1,70 fiecare, din care care 0,20 m pentru parapetul de siguranță), au mai arătat aceştia.

Din păcate, operatorul autorizat Apavital nu a știut să identifice cu exactitate poziția rețelei de canalizare, astfel încât am fost nevoiți să modificăm o parte din proiectul tehnic. Modificarea privește doar rampa de acces pe pasaj. Am aflat, cu surprindere, că sunt unele voci, printre care și cea a președintelui Consiliului Județean Iași, care spun că pasajul va avea … sens unic. Este o dovadă de rea-credință. Ţin să-i aduc la cunoştinţă că sensurile de circulaţie nu se stabilesc după cum bate vântul, ci după indicatorii de trafic rutier. Iar, conform proiectului, pasajul are două benzi de circulaţie care permit două sensuri de mers”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.

Valoarea totală a proiectului „Axa de dezvoltare Nord-Sud Pasaj Octav Băncilă” este de 87,761 milioane lei, din care 70 milioane lei reprezintă fonduri europene nerambursabile.

Contractul de lucrări a fost câștigat prin licitație publică de către Asocierea SC Conest SA Iași (lider), SC Eky Sam SRL Tg. Frumos, SC Vega 93 SRL Galați, SC Corefero SA Galați.

Dacă ţi-a plăcut articolul urmăreşte NewsPro pe Facebook 

Lasă un răspuns