Primăria anunţă lucrări în Podu Roş şi în Podul de Piatră. Cum va fi afectată circulaţia

În curând vor începe lucrările de asfaltare a liniei de tramvai dintre Podu Roş şi Podul de Piatră. Pe aceste două benzi noi, traficul auto va circula în sens unic, spre Podu Roş. În schimb, pe şoseaua Naţională va fi foarte probabil tot sens unic, dar opus. Va fi reablitată şi întreaga zonă a malurilor Bahluiului, inclusiv splaiurile, scrie Ziarul de Iaşi.

Lucrările de dezafectare a şinei de tramvai pe zona cuprinsă între Podul de Piatră şi Podu Roş ar putea începe în această vară. Primăria va desemna un constructor la începutul lunii iunie. În locul şinei va fi realizată o nouă stradă, cu sens unic spre intersecţia din Podu Roş. Municipalitatea a estimat valoarea contractului la 44,1 milioane lei (fără TVA), în contextul în care proiectul mai cuprinde refacerea străzilor aferente malului drept al râului Bahlui între Podul de Piatră şi Pod Sf. Ioan. În total, va fi modernizată partea carosabilă pe o lungime de peste 6 km.

De asemenea, vor fi refăcute trotuarele şi mobilierul urban şi se vor amenaja piste pentru biciclişti. Lucrările se vor executa în cadrul proiectului intitulat „Reabilitarea infrastructurii rutiere în Zona In­dustrială a municipiului Iaşi“. Fondurile ar urma să fie asigurate din economiile făcute de către Pri­mărie la licitaţiile aferente altor proiecte europene implementate în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013.

Noua stradă va avea două benzi de circulaţie

Sectorul nou de stradă între Podul de Piatră şi Podu Roş va avea două benzi de circulaţie, cu o lăţime standard de 3,5 metri pentru fiecare bandă. Potrivit oficialilor municipalităţii, de o parte şi de alta a părţii carosabile sunt prevăzute trotuare cu o lăţime variabilă (2 – 4,8 metri), din care un metru reprezintă pista pentru biciclişti. Lucrările de dezafectare a liniei de tramvai se vor realiza din Podul de Piatră pe o lungime de peste 600 metri. Pe restul porţiunii, până în Podu Roş, se va interveni prin intermediul unui alt proiect, aflat tot în fază de licitaţie, respectiv lucrările suplimentare aferente refacerii axei Sud Podu Roş – Nicolina. Pentru că circulaţia între Podul de Piatră şi Podu Roş pe actualele linii de tramvai va fi în sens unic, pe două benzi, Primăria ia în calcul în compensaţie transformarea şoselei Naţionale tot în sens unic, dar cu circulaţia inversă.

Citeşte continuarea pe Ziarul de Iaşi

Lasă un răspuns